logo-mini

ANDREJ OSTERMAN: GROW UP

27. junij - 18. julij 2008
V svojem dosedanjem fotografskem ustvarjanju se je Andrej Osterman osredotočal zlasti na velikoformatne stvaritve z zanimivimi, izjemno preciznimi in premišljenimi formalnimi rešitvami, kjer se poleg samega ustvarjanja specifičnih ambientov in scenografskih kompozicij poigrava tudi z digitalno ali fizično manipulacijo zamrznjenih podob. Vsebinski poudarki variirajo od tematiziranja sodobnih družbenih razmerij, razraščajočega potrošništva in vpliva množičnih medijev na duh trenutnega časa, do razmerja med sodobnim robotiziranim svetom in oazami neokrnjene narave. Projekti so vselej izvedeni, kljub resnobnosti in pomembnosti izbranih tematik, na igriv in subtilno humoren način.
Andrej Osterman je bil izbranec lanskoletne domače selekcije skupinske razstave Photonic Moments III – salona sodobne fotografije vzhodne in  jugovzhodne Evrope (2007), ki na letni bazi predstavlja vzhajajoče umetnike tega področja. Najnovejša fotografska serija Andreja Ostermana, naslovljena Grow Up, je neposredna aluzija na tehnično poigravanje s fotografskim medijem, umeščanjem različnih vsakdanjih uporabnih elementov v polje t.i. čiste fotografije ter vizualno manipulacijo svojega domačega okolja. Široki panoramski posnetki idilične alpske doline ter monumentalnega gradbišča gorenjske avtoceste se zlivajo v tri enotne kompozicije, kamor so umeščeni tudi različna sodobna prevozna sredstva in delovni stroji, ki so produkt zavestne manipulacije zavoljo raziskave različnih možnosti uporabe fotografskega medija. Umeščanje igrač - pomanjšanih modelov mehanizacije - enega največjih korporativnih velikanov, ki z njimi oskrbuje mnoge generacije otrok in odraslih, v shemo projekta Grow Up, je izvedeno na premišljeno dvoumen način, ki gledalcu postavlja vprašanja o percepciji videne podobe, ki se kljub svojemu potencialu pričakovane realnosti izkaže za popolno manipulacijo. Razmerje med resničnim in neresničnim, med naravo in umetelnim svetom človeške civilizacije in poigravanje z različnimi plani ustvarjenih podob tako nadaljujejo in nadgrajujejo začrtano linijo avtorjevega umetniškega snovanja.