logo-mini
Mlada sodobna fotografija Zahodnega Balkana
Maša Bajc • Ivan Dorotić • Iztok Klančar • Petra Mrša • Marina Paulenka • Driton Selmani • Mitar Simikić • Marko Stojanović • Lana Stojićević • Eva Šuštar • Mihailo Vasiljević

30. 11. - 11. 12. 2015

Kino Šiška & Photon - Center za sodobno fotografijo

 

Skupinska razstava Drugačni svetovi predstavlja enajst uveljavljajočih se fotografov mlajše generacije z območja zahodnega Balkana, ki so bili izbrani na Photonovem natečaju. Razstava na ogled postavlja njihovo svežo produkcijo in s tem ponuja vpogled v najnovejše tendence sodobne fotografije v širši regiji.
Razstava je del iniciative Mlada sodobna fotografija, ki ob pomoči sodelujočih strokovnjakov spodbuja, vrednoti in predstavlja dogajanje med mladimi, (še) neuveljavljenimi in prihajajočimi generacijami ustvarjalcev, starimi do 35 let, ki delujejo na področju sodobne avtorske fotografije. Natečaj Drugačni svetovi v svoji tretji izdaji potrjuje pomembnost tovrstnega projekta, ki je usmerjen v mlajše in prihajajoče generacije fotografskih ustvarjalcev in si za svoje vodilo postavlja idejo o drugačnosti, odzivnosti in kritični misli.

Razstava je razdeljena med dve sosednji prizorišči: Kino Šiška in Photon – Center za sodobno fotografijo. Avtorje je izbrala mednarodna žirija v sestavi: Miha Colner (Photon – Center za sodobno fotografijo, Ljubljana), Susanne Gamauf (Fotogalerie Wien, Dunaj) in Gabriella Uhl (neodvisna kustosinja, Budimpešta).

Tretja izdaja natečaja Drugačni svetovi ni imela predpisane teme. To je privedlo do zelo široke palete prijavljenih del, tako v smislu raznovrstnih konceptualnih izhodišč kot širokega spektra žanrov, estetik in tehnik. Sodobna fotografija je pač eklektično področje delovanja, ki avtorjem ponuja neskončne kreativne možnosti. V letu 2015 se je natečaj razširil na širši prostor zahodnega Balkana, zato razstava predstavlja dela mladih umetnikov in fotografov iz držav bivše Jugoslavije, kar je privedlo do močnejše konkurence in s tem kakovostnejših del. Komisija je imela težko delo, ko je med več kot sto prijavami morala izbrati deset najboljših - in jih izbrala enajst. Četudi je skrajno težavno najti rdečo nit med tako raznolikimi deli, so določene prakse dokaj simptomatične. To so bodisi intimistična dela, ki prikazujejo univerzalno skozi partikularno, pa fiktivne konstrukcije stvarnosti, vsebinski in formalni eksperimenti, bodisi dokumentarna dela, ki prikazujejo stvarnost vsakdanjika tukaj in zdaj. (Miha Colner)