logo-mini

KATARINA RADOVIĆ: DOKLER NAJU SMRT NE LOČI

9. februar - 11. marec 2011

Na prvi razstavi nove sezone v Galeriji Photon se predstavlja v Beogradu živeča in delujoča umetnica Katarina Radović s samostojnim razstavnim projektom, ki prikazuje tri vsebinsko povezane fotografske serije, ustvarjene v zadnjih štirih letih. Razstava 'Dokler naju smrt ne loči' izpostavlja srž njenega novejšega ustvarjanja, ki se tematsko osredotoča na vlogo in položaj ženske v (zahodni) sodobni družbi. Rdeča nit, ki povezuje tri v konceptualnem in formalnem smislu specifično zastavljene fotografske serije, prinaša na površje številna vprašanja družbenih kodov, ki v ambivalentni luči predstavljajo nekatere pričakovane prelomnice v življenju ženske: to so metaforične upodobitve skrbi in pričakovanj, vizualizacije potreb in želja ter prikaz krhkega razmerja med stvarnostjo in sanjami. Katarina Radović na podlagi osebnih izkušenj in lastne domišljije pripoveduje zgodbe “povprečnih” žensk, izhajajočih iz vrednot udobnega življenjskega sloga in splošno sprejetih estetskih norm kot jih servirajo množični mediji. Njene junakinje, ki jih pogosto igra avtorica sama, skozi vizualne metafore predstavljajo tri različne nivoje življenja: najzgodnejša faza, zaznamovana s skrbjo glede lastnega izgleda in poskusi zadovoljitve trenutnih lepotnih idealov in stereotipov erotične naslade; prehodna faza, ki jo uteleša iskanje idealnega partnerja, prikazuje predvsem eksistenčne okvire tovrstnega izbora; zrela faza, ki jo simbolizira poroka kot finalni in odločilni korak v zrelo življenjsko obdobje.
Fotografske serije 'Desire', 'A Husband in Paris' in 'Until Death Do Us Part' s svojos specifično naracijo odgovarjajo zgoraj navedenim fazam. Cikel 'Desire' skozi vznemerljivo in skoraj motečo estetiko režiranih kompozicij prikazuje artefakte, ki služijo kot pripomočki za izkazovanje ljubezni in viri erotične naslade, obenem pa narekujejo stereotipno predstavo o zapeljivem izgledu. Serija 'A Husband in Paris' se neposredno nanaša na nedavne politične in ekonomske razmere v avtoričinem življenjskem okolju. Skozi barvite konstruirane portrete igra vlogo ženske, ki išče soproga z možnostjo in pripravljenostjo omogočiti ji boljše življenjske razmere. Umetnica je v svoji performativni akciji na ulicah Pariza nagovarjala naključne mimoidoče, da za namene fotografske kompozicije ob njej pozirajo v vlogi srečno zaljubljenih parov na način, ki izhaja iz avtoričinih osebnih izkušenj ter imaginarija množičnih medijev. Serija 'Until Death Do Us Part' je rezultat dve leti trajajočega projekta, ki obravnava in dokumentira poroke v Evropi, pri čemer se osredotoča predvsem na pare, ki izhajajo iz različnih kulturnih okolij, kot posledico globalizacije, migracij in sprememb meja. Neposredni dokumentarni fotografski pristop je odlično izhodišče za podrobnejše raziskovanje fenomena zakona in zlasti poročnega rituala. Slednji so v svoji bleščavosti pogosto zastavljeni kot nekakšni sodobni poganski obredi, ki upoštevajo različne fragmente narodne tradicije ter folklore mladoporočencev in njihovih družin. Kljub dokumentarnemu pristopu in antropološkim izhodiščem je uspela Katarina Radović ujeti številne naključne in obrobne motive, ki nakazujejo metafizično naglašeno podobo teh slavnostnih priložnosti.

Katarina Radović, rojena leta 1976 v Beogradu, je študirala umetnostno zgodovino na Univerzi Sussex v Brightonu in fotografijo na Likovni akademiji v Beogradu, kjer je diplomirala leta 2006. Kot svobodna umetnica redno razstavlja v domačem in mednarodnem prostoru; sodelovala je na številnih samostojnih in skupinskih razstavah v Srbiji, Sloveniij, Avstriji, Češki, Litvi, Španiji, Franciji, Nizozemski, Egiptu in na Japonskem.