logo-mini

TINA SMREKAR: RESNICA JE KRISTALNO JASNA

21. junij - 11. julij 2007

V sklopu serije poletnih predstavitev galerije Photon se je na samostojni razstavi z naslovom Resnica je kristalno jasna predstavila vizualna umetnica Tina Smrekar, v letu 2006 izbrana v selekcijo slovenskih avtorjev na mednarodni skupinski razstavi Photonic Moments II – salona sodobne fotografije jugovzhodne Evrope, ki si je v svoji drugi ediciji (2006) za svoj fokus izbrala mlade in vzhajajoče domače avtorje v polju sodobne fotografije.
Tina Smrekar se je v zadnjih letih dodobra uveljavila z različnimi projekti v polju sodobnih umetniških praks, ki so večinoma izpostavljali družbeno angažirano noto; njena izraznost se zrcali skozi mnoge medije kot so fotografija, video, inštalacija, ter širše zasnovani strukturni projekti. V svojem opusu izpostavlja predvsem močne vsebinske poudarke, ki zmorejo vsaj delno prekričati vizualno prezenco posameznih del, kljub temu da je vizualni segment nujno tehnično brezhiben in estetsko izjemno specifičen.
Konceptualno zastavljena celostna galerijska postavitev z naslovom Resnica je kristalno jasna se izrisuje kot monumentalna inštalacija, polna prikritih in namigujočih pomenov s težiščem na izčiščeni fotografski podobi, ki mnogo več zastira kakor odkriva. Projekt, ki se v galeriji Photon kot site specific predstavlja premierno, pomeni naslednji korak v ustvarjalnem zagonu mlade avtorice, ki se je v bližnji preteklosti osredotočala predvsem na velike tematike, polne družbeno kritične in politično-ekonomsko nekorektne poetike, je nakakšen pomik v intimnejše dojemanje percepcije sveta in lastnega dela, ki je bilo že v preteklosti mnogokrat ustvarjeno skozi prizmo samorefleksije. Uporabo repeticije vizualnih podob je Tina Smrekar nakazovala, v celoti ali fragmentih, v svojih prejšnjih projektih kot so interaktivni Warmarkt, raznomedijski Hey, Let's All Make Art ali fotografski seriji Random Pick in a 30min Drive, ki s svojo objektivno hladnostjo še najbolj napoveduje novo produkcijo.
Serija in inštalacija Resnica je kristalno jasna se osredotoča na dvojno zastrti pogled, sprva skozi polprosojno tkanino zavese ter nato skozi nakazane obrise fotografske podobe pogleda skozi okno, ki je lahko popolnoma specifičen ali povsem univerzalen. Prav slednje se postavlja v težišče izraznosti tega umetniškega projekta, ki v zanimivih nedoločenih izsekih prikazuje delček pogleda povprečnega občana, zamejenega s pripomočki za ohranjanje zasebnosti pred nadležnimi pogledi v slehernikovo zasebno svetišče, ki še edino ostaja dokaj nedotaknjeno pred vsesplošnim video nadzorom javnih prostorov ter posledično zagotavlja občutek varnosti in zasebnosti; zavese, žaluzije, rolete, rolo-ji so prikazani v svoji geometrični raznolikosti in svoji uporabni povezanosti. Gledalec ob prihodu vidi le obris objektov oziroma fotografij za zaveso, ki jo mora fizično odmakniti, da se prebije do podobe na fotografiji. Vendar tudi podoba na fotografiji predstavlja še vsaj en dodaten zastor; vizualno se kaže kot  okno v steni, kot uokvirjen pogled skozi okno, ki zaradi svoje virtualnosti ne obstaja, na drugi strani pa postavlja še eno mejo, saj je pogled skozi zastrt in nejasen ter ne ponuja razločne percepcije detajlov le-tega. Fotografije in dodaten zastor nakazujejo ne(do)končnost podobe, v tem primeru vizualne, le-ta pa se veže na mentalno podobo spomina ter dojemanja in spoznavanja, kaj je resnica in kaj je resnično.