logo-mini

TOMO BREJC: FOTOGRAFIJE 2008

21. avgust - 13. september 2008

Tomo Brejc (rojen leta 1975) je umetnik mlajše generacije, ki se v svojem avtorskem delu izraža zlasti skozi medij fotografije. Po končani srednji šoli je končal študij Filozofije in Sociologije kulture na Filozofski fakulteti v Ljubljani, kjer je diplomiral z diplomskim delom Konec fotografije – ali le priložnost za premislek evropske vizualne kulture. V zadnjih letih deluje na področjih umetniške produkcije, modne fotografije ter teoretičnega pisanja: med leti 1999 in 2003 se je udejstvoval kot član uredniškega odbora revije Fotografija, kjer je objavil tudi vrsto strokovnih člankov s področja teorije fotografije, na področju fotografske produkcije pa sodeluje z mnogimi domačimi in mednarodnimi publikacijami ter agencijami. Tomo Brejc se je kot umetnik vselej zavzemal za odločen odmik od ustaljenih vzorcev v kontekstu avtorske fotografije in na podlagi tega uspel ustvariti svojstven prepoznaven slog, ki ga s pridom uporablja tako na umetnostnem kot povsem komercialnem agencijskem področju. Prvič je opozoril nase leta 2000 ob prejetju prve nagrade na natečaju revije Emzin za Fotografijo leta, kjer je predstavil delček svojega ciklusa Pozni čas, ki ga zaznamuje poglobljen, skoraj študijski pristop do izdelave portreta in vizualne izvedbe fotografije. Njegova kontinuirana, dolgotrajna in najbolj prepoznavna fotografska serija Rekonstrukcije/Reconstructions, nekakšen nikdar končani work in process, se obrača predvsem k t.i. režiranem dokumentarizmu, slonečem na trdnem konceptualno zastavljenem ozadju. Brejc je bil eden prvih fotografov, ki je svoje umetnostno snovanje ustvaril na tako dosleden in formalno izčiščen način na veliko-formatnih fotografskih printih. Njegove inscenirane podobe se lahko istovetijo tako s filmsko zgodbo kot naključnim motivom fotografa dokumentarista, njihova karakteristika je subtilna, mnogokrat povsem iracionalna narativnost pa sproža več vprašanj kot jasnih odgovorov.

Tomo Brejc je bil eden od izbranih udeležencev lanskoletne skupinske razstave Photonic Moments III – salon sodobne fotografije vzhodne in jugovzhodne Evrope (2007), ki na letni bazi predstavlja vzhajajoče umetniške sile tega geografskega področja. Njegovo trenutno snovanje v polju avtorske fotografije se ozira v povsem novo smer znotraj njegove umetniške izraznosti, saj v ospredje prihaja poudarjena metafizična motivika, sublimirani prizori bodisi narave bodisi umetelnega okolja človeške civilizacije, ki odrivajo poudarjeno narativnost na račun vse večje formalne doslednosti in ustvarjalnega eksperimenta. Predstavljeni ciklus fotografij, ki zaenkrat ne nosi nobenega naziva, ni dokončen in zaključen, predvsem pomeni novo smer v avtorjevem konstantnem formalnem raziskovanju fotografskega medija, njegovih neizmernih izraznih in izpovednih možnosti.

Miha Colner