Izberi jezik:

Rajko Bizjak: KRATKE ZGODBE

30. avgust - 23. september 2011
Galerija Photon predstavlja samostojno razstavo Rajka Bizjaka, enega bolj prepoznavnih in uveljavljenih fotografskih umetnikov v domačem kulturnem prostoru, ki bo na ogled premierno postavlja novo avtorsko serijo. Po konceptualnemu odvodu v sfere univerzalnega človeškega telesa na njegovem mikro nivoju, se avtor tokrat vrača k obsesivnemu raziskovanju ženkega telesa z očitnimi erotičnimi konotacijami. Tokrat se skozi vizualno in pomensko obravnavo spolnih organov poigrava z metaforo plodnosti kot univerzalnega začetka in konca življenskega cikla.


INDIVIDUALNOST EROTIČNEGA
Kratke, a fascinantne zgodbe, pisane s pogledom, ki si upa dlje
 
Hardcore. Trd(n)o jedro. To je to. Strokovni termin pornografija zveni tako tehnično. Arhaično. Nobene individualnosti ni v odmevu tega izraza. Le akademskost. Suhoparnost, ki si ne upa seči pod rob tistega prepada, ki nam vrne pogled takoj ko pogledamo vanj. In hej, kakšen užitek je padati vanj in mehko pristati na dnu! To je nekaj, kar častilci v naprej izdelanih konceptov ne bodo nikoli izkusili. Lahko pogledajo, a kaj, ko ne bodo videli. Lahko celo vidijo, a kaj, ko ne bodo občutili. Svetloba, na katero se zanašajo, je v bistvu njihova tema. Ker je samoumevna. Svetloba namreč. Kako jo boš cenil, če se do nje ne prebiješ skozi temo? Kako boš cenil karkoli, če s pogledom ne zajameš trd(n)ega jedra, ki utripa v srži vseh stvari, bitij in njihove primarne koeksistence. In le kako ga boš poznal, če si tvoj pogled ne upa tja?
Pogled Rajka Bizjaka si upa. Daleč in globoko, onkraj vnaprej znanih pejsažev, do samega trd(n)ega jedra, ki generira življenjsko energijo žanra, umetnosti, domišljije, filozofije, zgodovine in politike. Kratke zgodbe o dolgih pogledih. Osebnih, prodornih, fascinantnih.
Rajko se s fotografijo ukvarja od sedmega razreda osnovne šole dalje in njegova posebnost so virtuozne erotične fotografije nadrealnih razsežnosti, včasih tudi fizičnih, na katerih z objektivom ujame edinstven trenutek, za katerega je trd(n)o prepričan, da je najbolj impresiven. Trenutek, ki pripada samo tistemu pogledu, ki si upa dlje. In globlje. V srce strahu pred hardcorom, ki je strah pred seksualnostjo, strah pred seksualnostjo pa je strah pred ljubeznijo. Hardcore in ljubezen sta si najmanj v enem pogledu zelo podobni: brez klišejev ne moreta obstajati. Njun smisel potemtakem ni v preseganju klišejev, temveč v njihovem preigravanju.
Je več hardcora v umetnosti ali morda več umetnosti v hardcoru? Odgovor poiščite v Kratkih zgodbah.

Max Modic
______________________________________________________________________________________________

Pizdica, prapočelo sveta in smisel mojega življenja! Tako drugačna od vsega razumskega in praktičnega, od reda in urejenosti sveta okoli nas. Čudim se ji, kot se čudim tudi lepoti riti, vendar pa rit vseeno bolj občudujem kot pa se ji čudim. Tako rit kot pizdica sta vabljivi, sta hvalnici življenja, vendar pa je pizdica v primerjavi z zadnjico manj dobrohotna. Lahko je strašljiva – in tudi je! Je vabilo, obet, skrivnost in nedoumljivo; je lepota, ki se lahko že v naslednjem trenutku sprevrže v grozo (rit je bolj ali manj vedno enaka, ne more presenetiti, ne odkriva nekaj, kar ne bi bilo vidno že na prvi pogled). Pizdica je uganka in presenečenje, ko je zaprta in šele takrat, ko se odpre, razkrije svoje pravo, skrito bistvo. Preseneča: najprej je zadržana in sramežljiva, speča, nato se prebudi, vzbrsti, se razcveti, razpre svoje liste kot roža ali kot mesojeda rastlina – vsa razprta, nabrekla, medeča se. Občudujem in častim jo: kot mucko, kot pizdico, kot pizdo, kot Veliko in Sveto pizdo, kot pradavno božanstvo. In moč pizdice je tako velika, da se večino tako imenovanega normalnega življenja na vse načine pretvarjamo, da sploh ne obstaja. Srečujemo ljudi in se z njimi pogovarjamo, ali pa gledamo tiste, ki nam govorijo z govorniških odrov, prižnic in ekranov – in zdi se, da ima vse to govorjenje, ta resnobnost, to uglajeno obnašanje in spakovanje en sam cilj: da bi nas prepričalo, da pizdice ni.

Goran Bertok
___________________________________________________________________________________________

Od 30. avgusta do 23. septembra 2011.

Članki

Posnetki z otvoritve


 [Delo]  [rtvslo.si]  [Žurnal24]  [Mladina]

 30. avgust 2011