Tilyen Mucik: Flora Femina / Domagoj Burilović: Post Factum
Tilyen Mucik: Flora Femina / Domagoj Burilović: Post Factum

Domagoj Burilović: Post Factum in Tilyen Mucik: Flora Femina

Otvoritev 15. 3.
15.3. - 5.4. 2019

 

Domagoj Burilović in Tilyen Mucik sta nagrajenca festivala PhotoDays Rovinj za avtorsko fotografijo. V Galeriji Photon bosta predstavila svoji novejši seriji Post Factum in Flora Femina.

Tilyen Mucik je slovenska fotografinja, ki trenutno končuje podiplomski študij fotografije na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Na festivalu PhotoDays Rovinj je leta 2018 prejela nagrado v kategoriji ‘’Umetniški koncept’’. V polju fotografije se nagiba h tematikam ženskosti, lastne preteklosti, in h botaniki, ki so prav tako prisotne v seriji Flora Femina. V projektu umetnica na različne načine združuje motive žensk in rastlin. Poslužuje se digitalnega in analognega kolažiranja, eksperimentiranja z neposrednim vplivom rastlin na fotografski film in jih kombinira s postopki s postopki starejše fotografske tehnike antotipije, ter alternativnega klorofilnega fotografskega procesa. Projekt sestoji iz eksperimentov in temelji na postopku ustvarjanja, v katerem se fotografija znajde v vlogi stranskega produkta in predstavlja zemljevid do občutkov, ki so bili za avtorico prisotni med potekom projekta.

Domagoj Burilovć je mlad hrvaški fotograf in umetnik, ki je končal podiplomski študiji slikarstva na Likovni akademiji v Splitu. Za svojo serijo Post Factum je prejel nagrado “Grand Prix” na festivalu PhotoDays Rovinj leta 2017. Ukvarja s konceptualno umetnostjo, oblikovanjem, konceptualno in komercialno fotografijo ter video umetnostjo. Serija Post Factum je nastala, ko je umetnik v majhnem dalmatinskem kraju na ulici našel zavrženo usnjeno torbo polno dokumentov in predmetov iz življenja neznanega moškega iz leta 1922. Burilović se je odločil vsebino torbe dokumentirati, brez osredotočanja na podrobnosti o možakarjevi identiteti in tudi o kraju, kjer je torbo našel. Umetnik se v seriji postavi v vlogo faktičnega pripovedovalca in se konstruiranja zgodbe neznanca loti navidezno odmaknjeno. Artefakti, ki so že davno izgubili svojo izvirno vizualno podobo in pomenskost, so v svojem razpadajočem stanju postavljeni v kontekst avtorjeve interpretacije. Le-ta najdene predmete oklesti njihove zgodovine in na novo (re)konstuira zgodbo o nacionalističnem mit o življenju ustaškega izseljenca iz lastne domovine. Serija izkazuje izrazito konceptualni pristop, prežet z mnogimi pomenskimi dvoumnostmi, kar ustvari vprašanje, če je zgodba o najdeni torbi resnična.

 

FOTOGRAFIJE OTVORITVE