Skip to content
ensl
Društvo Photon Logo Društvo Photon Logo Društvo Photon Logo
  • Razstave
    • Trenutno
    • Napovedujemo
    • Arhiv razstav
    • Fotografije dogodkov
    • Posnetki dogodkov
  • Mednarodno
  • Sejmi
  • Avtorji
  • Novice
  • Izobraževanja
  • Shop
    • Knjige
    • Limited edition
    • Darila
  • O nas

Bojan Salaj

Interiors III

Najnovejša serija predstavlja smiselno in konceptualno prepričljivo nadaljevanje cikla Interierji. Ne le, da imamo tokrat opraviti z eksterierji, torej s posnetki krajine, temveč se je avtor pri tej seriji odločil tudi za spremembo v tehniki: namesto klasičnega fotografskega postopka je uporabil camero obscuro. Neprimerno daljša ekspozicija, ki jo ta zahteva, je botrovala izredni mehkobi vidnega polja, zaradi česar te fotografije učinkujejo povsem drugače kot predhodni seriji. Zaradi zabrisanih detajlov se zdi, da je fotografije prekrila megličasta koprena. Polje vidnega se v daljavi izgublja v nedefiniranem trepetanju zraka, zaradi česar na mesto konkretnega stopa zgolj negotova gledalčeva slutnja. Salaj je fotografije natisnil na platno, katerega strukturiranost še poudarja slikarsko, skorajda impresionistično rezoniranje podob. Takšen odmik od tehničnega perfekcionizma, značilnega za prejšnja cikla, se zdi večplasten. Uporaba camere obscure je v eri digitalnega aparata vsekakor svojevrstno anahronistično dejanje, ki namesto instantnosti predpostavlja bistveno dolgotrajnejši proces fotografiranja. Ob sekundarnem navezovanju na impresionistično slikarstvo, ki ima v slovenski moderni prav posebno mesto – tudi kar se tiče razvoja krajine in njenega pomena v nacionalnem smislu – pa odločitev za takšen tehnični pristop nima zgolj eksperimentalne vrednosti, temveč prevprašuje tudi gibanje fotografije skozi različne diskurze vidnega. Temu primerljiv »tehnični« obrat zasledimo denimo tudi pri zgoraj omenjenemu fotografu Thomasu Ruffu, ki je v devetdesetih pri fotografiranju brezimnih urbanih eksterierjev uporabljal posebno nočno kamero – gre za kamero, kakršno je v Zalivski vojni uporabljala ameriška vojska in katere »zelenkaste« posnetke smo spremljali tudi na domačih tv zaslonih – in tako skušal reflektirati sam status fotografske podobe in njene percepcije. (M. Brulc)

o_026
o_025
6
5
4
3
2
1 (1)
Photon – Center za sodobno fotografijo
Trg prekomorskih brigad 1
1107 Ljubljana
T: 059 977 907
E: info@photon.si
Odprto: pon – pet: 12.00–18.00
Vstopnina: 1 €
—
Novičnik
Pravna določila
Photon Vienna
Fotonični trenutki
Photo Cluster Vienna
© Photon
Page load link
Naša stran uporablja piškotke. Z uporabo strani se strinjate s tem strinjate. Več o piškotkih in varovanju osebnih podatkov si lahko preberete v Pravnih določil. V redu
Go to Top