Betonske sanje 2. razstava mednarodnega natečaja na temo industrijske dediščine

Od 3. julija do začetka septembra.

 

Mednarodna žirija v sestavi: Virginia Vrecl, arhitekta in fotografinja (SLO), David Schreyer, arhitekt in fotograf (AUT) in Antonio Živkovič, fotograf (SLO) je izbrala projekte desetih avtorjev/ic:

Lia Forslund & Franek Wardyński, Lin Gerkman, Shiva Khademi, Ema Lančaričová, Nada Maleš, Stefano Martini, Senka Mušić, Mehdi Nazeri Gahkani, Maruša Račič in Lana Stojićević.

 

Z natečajem postavljamo vprašanje, v kakšnem smislu zmore fotografija prispevati k našemu razumevanju preteklega industrijskega razvoja, ki se danes kaže v širokem diapazonu pojavnih oblik; od stavbne dediščine, preko sprememb urbanih in ruralnih krajin, do lokalnih in globalnih ekoloških posledic industrializacije. Področje natečaja torej vključuje dela, ki to dediščino tematizirajo ne samo skozi materialno zgodovino, pač pa tudi skozi lokalne tradicije ali osebne zgodbe, v širšem smislu pa tudi s predstavljanjem stanja naše civilizacije, zlasti skozi ekološko prizmo. Slednji aspekt želimo še dodatno poudariti, saj je trenutno okoljsko stanje v veliki meri rezultat industrializacije ter načina življenja, ki ga je ta prinesla s seboj. V tem smislu ekološke posledice industrializacije prav tako smatramo kot “industrijsko dediščino”.

Eva Petrič: SOUNDeSCAPES - Uspavanka za drone in Marko Lipuš: Površine in skice

Na ogled od četrtka, 4. junija od 12. ure naprej vse do 30. junija 2020.
Otvoritvenega dogodka ne bo.

V Galeriji Photon že nekaj let soočamo po dva ustvarjalca v terminu t.i. »avtorskega dialoga«. Termin običajno namenjamo slovenskim ustvarjalcem mlajše in srednje generacije, prav tako pa redno predstavljamo uveljavljajoče fotografske umetnike iz prostora bivše Jugoslavije in regije Srednjevzhodne Evrope. Letos je termin »dialoga« postavljen v dodaten kontekst »Leta kulturnega dialoga« med Slovenijo in Avstrijo. Slovenska umetnika, ki živita in delujeta na Dunaju, Eva Petrič in Marko Lipuš, se bosta tako v Galeriji Photon predstavila z dvema samostojnima projektoma, vsak v svojem prostoru Galerije Photon.

 

Eva Petrič: SOUNDeSCAPES – Uspavanka za drone

V instalaciji Uspavanka za drone se avtorica sprašuje, ali obstaja nekaj zavestno nezaznavnega? Avtoričin namen je omogočiti »slišati sliko in videti zvok«. V ta namen bo uporabila fotografije iz serije Uspavanka (Lullaby) v različnih izvedbah in medijih, ter zvok z naslovom Uspavanka za drone (Drone Lullaby), ki naj bi v prostoru ustvarili občutke videnja zvoka in slišanja slike. Več o avtorici in njenem delu si lahko preberete tukaj.

 

Marko Lipuš: Površine in skice

Pomembna značilnost umetniškega pristopa Marka Lipuša je, da se primarno ne posveča delu s kamero, ampak da posneti material uporablja tako, da ustvari inovativne vsebine in motive ter s tem novo fotografsko estetiko. Ta pristop dosledno uporablja že skozi ves svoj opus. Nadaljevanje te metode v seriji Površine in skice predstavlja intervencija na že laminiranem pozitivnem / fotografskem tisku, kar v procesu ustvarja nove možnosti prezentacije. Na ta način razbije fotografsko »gladkost« in materialnost ter s tem usmeri fotografsko sliko, njeno zunanjo in notranjo površino v tridimenzionalnost in globino. Več o avtorju in njegovem delu si lahko preberete tukaj.

 

Projekt podpira: