Vladimir Birgus
Vladimir Birgus (CZ, 1954) je fotograf, kustos, zgodovinar fotografije, profesor in vodja Inštituta za kreativno fotografijo na Šlezijski univerzi v Opavi. Njegove fotografije so bile razstavljene na približno 70 samostojnih razstavah in vključene v številne zbirke (na primer Muzej dekorativne umetnosti v Pragi, Moravska galerija v Brnu, Umetnostni muzej v Olomoucu, Šlezijski muzej v Katovicah, Slovaška narodna galerija v Bratislavi, Museum Ludwig v Kölnu, Maison Européene de la Photographie v Parizu, The Museum of Fine Arts v Houstonu, San Francisco Museum of Modern Art, Yokohama Museum of Art, Yokohama, Tokyo Metropolitan Museum of Photography). Je avtor in soavtor 40 knjig, med njimi Tschechoslowakische Fotografie der Gegenwart (Köln in Heidelberg 1990), Czech Photographic Avant-Garde 1918-1948 (Praga in Stuttgart 1999, Cambridge in London 2002), Photographer František Drtikol (Praga 2000), Jaroslav Rössler – Czech Avant-Garde Photographer (Praga, Cambridge in London 2003), Tschechische Fotografie des 20er Jahrhunderts / Czech Photography of the 20th Century (Bonn 2009, Praga 2010), Czech Photography in Dates, 1839-2019 (Praga 2021). Bil je kustos in sokustos številnih razstav v številnih muzejih in galerijah, na primer Modern Beauty: Češka fotografska avantgarda 1918-1948 (Barcelona, Pariz, Lozana, Praga, München 1998-1999), Češka fotografija 20. stoletja (Praga 2005, Bonn 2009), Intimni svet Josefa Sudka (Pariz in Ottawa, 2016-2017) in Avantgardni fotograf Jaromír Funke (Praga in Pariz, 2017, Frankfurt in Olomuc, 2018).
Kot fotograf si je pridobil mednarodni ugled, svoja dela je predstavil na več deset razstavah doma in v tujini, njegove fotografije pa so v številnih pomembnih zbirkah. Od konca sedemdesetih let prejšnjega stoletja sistematično širi serijo fotografij z naslovom Nekaj neizrekljivega, v kateri organsko povezuje elemente družbeno angažirane dokumentarne fotografije s subjektivnim pogledom. Njegove fotografije so obogatene s številnimi vizualnimi metaforami in simboli, katerih psihološke in čustvene pomene poudarja simbolična uporaba barvne fotografije. Njegove fotografije vključujejo eksistencialne in dramatične prizore z ulic velikih evropskih mest na ozadju vsakdanjega življenja in počasi premikajoče se zgodovine.


