Skip to content
ensl
Društvo Photon Logo Društvo Photon Logo Društvo Photon Logo
  • Razstave
    • Trenutno
    • Napovedujemo
    • Arhiv razstav
    • Fotografije dogodkov
    • Posnetki dogodkov
  • Mednarodno
  • Sejmi
  • Avtorji
  • Novice
  • Izobraževanja
  • Shop
    • Knjige
    • Limited edition
    • Darila
  • O nas
Elí Joteva, 3rd place winner DW 2018, Biogram Blueprints, 2018
Elí Joteva, 3rd place winner DW 2018, Biogram Blueprints, 2018

Jošt Dolinšek: To Move the Sun and Earth Away & Elí Joteva: Biogram Blueprints

04. 5. – 25. 05. 2021

V Galeriji Photon že nekaj let soočamo po dva ustvarjalca v terminu t.i. »avtorskega dialoga«. Termin običajno namenjamo ustvarjalcem mlajše in srednje generacije, iz prostora bivše Jugoslavije in regije Srednje vzhodne Evrope. 

Letos je termin »dialoga« postavljen v kontekst natečaja Drugačni svetovi, ki ga vsako leto organiziramo v Galeriji Photon. Natečaj, ki je namenjen mladim in ustvarjalcem (do 35 let) na področju sodobne avtorske fotografije z območja CEE regije in Avstrije, je v letu 2020 potekal že v 8. ediciji. Tokratni dialog sooča dva finalista različnih edicij, in sicer prejemnika prvega mesta leta 2020, Jošta Dolinška (Slovenja) in prejemnico 3. mesta leta 2018, Elí Jotevo (Bolgarija). Združujejo ju konceptualen pristop do fotografije in inovativne tehnične rešitve. V Galeriji Photon se bosta predstavila z dvema samostojnima projektoma, vsak v svojem prostoru Galerije Photon.

 

To Move the Sun and Earth Away

To Move the Sun and Earth Away je fotografski in zvočni projekt, ki obravnava človeško percepcijo okolja – kako ga razumemo, njegove prevare in kako globoko je zakoreninjen naš občutek za drugost v povezavi z naravo. Drugost je vseprisotna in njeni latentni učinki zaznamujejo našo kulturo in strukture moči. Kako pristranski je naš pogled na okolje in njegovo preteklost? Vprašanje, ki me je napeljalo na naslednje in naslednje in tako naprej, dokler se nisem začel spraševati, zakaj resnica ostaja skrita, zakaj živimo v zanikanju in strahu in kje tičijo vzroki za umik. Ena ključnih idej tega dela je koncept dualizmov – jasno razločevanje in ločevanje med dvema entitetama. Iz tega je nastala tudi fizična oblika instalacije – prevpraševanje pomena in predsodkov, ki izvirajo iz vseprisotnih dualizmov, kot so resnica proti neresnici, prikrivanje proti odkrivanju, sprejemanje proti izogibanju in zanikanju in dejstvo proti fikciji.

Ogledalca pred fotografijami meglijo neposreden pogled na podobe in dejansko omogočajo nešteto različnih perspektiv in percepcij fotografij. V zadnjem času raziskujem bolj skulpturalne vidike fotografije in misel o fotografiji kot subliminalnem objektu, ki ga moramo raziskati, da bi ga lahko v celoti razumeli. Umetniško delo si lahko predstavljamo kot sestavljenko, v katero je treba nekaj vložiti, da postane celota. Z drugimi besedami, uporabiti poskušam moč podobe, da bi razkril tisto, česar ne vidimo – ne izpostavljam neznanega ali prezrtega, temveč v stvareh in objektih odkrivam vidik, ki se je izgubil v globinah naše lastne percepcije.

Predstavljeno delo ne naslavlja nobene pretekle, sedanje ali prihodnje okoljske krize. Okoljske spremembe so samo ena od manifestacij tistega, kar me je zanimalo. S to serijo se sprašujem o vzrokih za omenjene anomalije, kako se ljudje z njimi spopadajo in kakšna čustva sprožajo v njih. Izbrane fotografije, skupaj z zvokom, slikajo vzdušje in občutek propadanja nežive narave. Osnova zvočnih krajin so terenski posnetki, aranžirani v nove glasbene kompozicije. Ideja je ustvariti neke vrste »percepcijsko igrišče«, kjer bi gledalci delo lahko doživljali z vidom in sluhom. Intimna izkušnja bi preplavila gledalca in ga soočila z vprašanji o našem odnosu do narave in (samo)slepljenja.

Jošt Dolinšek

 

Biogram Blueprints

Biogram Blueprints je delo, ki raziskuje digitalizacijo organskih struktur z uporabo spektra nevidne svetlobe. V ustvarjalnem procesu so uporabljene merilne tehnike na obeh koncih, tik izven spektra vidne svetlobe, s pomočjo katerih je izpostavljena povezava med vidnim in nevidnim. Spremljajoča svetlobna instalacija Zero Point Field, po vzoru uklona svetlobe in kvantne fluktuacije podatomskega polja, z razčlenitvijo spektra vidne svetlobe naslavlja odnos med virtualnim in dejanskim. Prostorske informacije 3D skeniranih rastlin predstavlja v dinamični gibljivi projekciji, v kateri fluktuirajo v spremenljivem in uklonjenem polju svetlobnega šuma.

3D lasersko skeniranje z infrardečo svetlobo je metoda izmere, ki omogoča izračun podatkovnih točk prostorskih informacij o fizičnih dimenzijah štirih rastlin. Ti dimenzijski portreti so z virtualnim fotoaparatom slikani iz različnih perspektiv in shranjeni v plasteh, ki tvorijo digitalne negative. Tiskanje z uporabo ene najstarejših tehnik tiska – cianotipijo (modrotisk) raziskuje drugi konec nevidnega svetlobnega spektra – ultravijolično svetlobo. Projekt, kot sodobna oda Anni Atkins, povezuje najsodobnejšo slikovno tehnologijo s prvo fotografsko tehniko in tako združuje konce svetlobnega spektra, kot ga vidimo, s konci zgodovinskega časa, kot ga poznamo. Vsi printi so delno razviti, tako da deli posamezne slike ostanejo občutljivi na UV svetlobo in se zaradi pogojev v okolju (padavine, svetloba) počasi spreminjajo. S sploščitvijo 3D skenov v dinamične topografske mape projekt dešifrira translacijo materiala in digitalnih spominskih sistemov.

 

Video vodenje po razstavi Jošta Dolinška in Elí Joteve

Razstava Jošta Dolinška in Elí Joteve na RTV SLO

Fotografije z razstave Jošta Dolinška & Elí Joteve

Portfelj Jošta Dolinška

Portfelj Elí Joteve

Jošt Dolinšek - To Move the Sun and Earth Away, 2019-20
Elí Joteva, Biogram Blueprints, Orchis, 2018
Photon – Center za sodobno fotografijo
Trg prekomorskih brigad 1
1107 Ljubljana
T: 059 977 907
E: info@photon.si
Odprto: pon – pet: 12.00–18.00
Vstopnina: 1 €
—
Novičnik
Pravna določila
Photon Vienna
Fotonični trenutki
Photo Cluster Vienna
© Photon
Page load link
Naša stran uporablja piškotke. Z uporabo strani se strinjate s tem strinjate. Več o piškotkih in varovanju osebnih podatkov si lahko preberete v Pravnih določil. V redu
Go to Top